Referenssit

Dr. Timo H. Peltomaa D.C., D.A.

Alphabiotiikkaan erikoistunut, terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen hyväksymä koulutettu kiropraktikko.

Seistyäni ensimmäistä kertaa T-Standillä  yllätyksekseni  tajusin  vasta silloin, että  pohkeeni  olivat paljon kireämmät kuin mitä olin tiennytkään.   Vakuutuin heti laitteen tehokkuudesta ja toimivuudesta, sillä jo 2-3 minuutin seisominen helpotti oloani. Minusta tuli yhdellä kokeilulla T-Standin tyytyväinen, säännöllinen käyttäjä ja voin suositella laitetta lämpimästi kaikille, sillä kaikilla on kireät pohkeet ja niistä johtuvia  muita  ongelmat kuten alaselkävaivoja.

Vastaanotollani käy paljon asiakkaita, joilla on selkävaivoja  ja usein huomaan,  että  yksi  syy  selkäongelmiin löytyy kireistä pohkeista . ”Selkä kävelee pohkeitten päällä” ja siksi on tärkeää, että verenkierto ja aineenvaihdunta pohkeissa toimii hyvin.  Pohjelihasten kunto vaikuttaa koko kropan hyvinvointiin.

Olen huomannut, että T-Standin avulla ”ankkakävely” muuttuu vetreäksi,  ryhti pysyy hyvänä ja hengityskin helpottuu.

Minulle voi soittaa niin kerron lisää kokemuksistani   T-Standin  käytöstä erilaisissa ongelmatilanteissa. Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen rekisteröimä vastaanotto Tampereella ja Joensuussa. Mobile 040 501 2248.

Anne Rikala

Olen Anne Rikala, ratamelonnan kahdeksankertainen arvokilpailumitalisti, olympiakävijä.

Melonta on raju kestävyylaji, sadat harjoitustunnit kanootissa, kuntosalilla ja lenkkipoluilla laittavat tuki- ja liikuntaelimistön koville. Melojan melalla veteen tuottama voima välittyy kanoottia eteenpäin kuljettavaksi liikkeeksi jalkojen liikkeen kautta. Alaraajojen hyvä liikkuvuus, ja sitä kautta rento ja taloudellinen jalkatyö ovat ehdoton edellytys huippusuoritukselle. Toisaalta runsaasta harjoittelusta johtuva jalkojen lihasjumi saattaa aiheuttaa ongelmia alaselän ja lantion alueella. Minullakin on useamman vuoden ajan ollut selkäongelmia, jotka pysyvät aisoissa vain huolehtimalla alaraajojen sekä lantion seudun lihastasapainosta ja liikkuvuudesta. Lyhyen käyttökokemuksen perusteella uskon, että T-Standistä tulee olemaan apua tässä melojan ”kropan huoltotyössä”. Muutaman minuutin T-standäily aamuin illloin tulee jatkossakin olemaan mukana päivärutiineissani.

 

Pertti Ukkola

Pertti Ukkola toimii nykyään Tampereen kaupungin liikuntatoimen liikunnanohjaajana.

Painija Pertti Ukkola on yksi niistä harvoista urheilijoista, jotka ovat voittaneet Suomen, Pohjoismaiden, Euroopan ja maailmanmestaruuden ja on kaiken lisäksi myös olympiavoittaja.

Liikunta kuuluu edelleen itsestäänselvyytenä jokapäiväiseen elämääni. Kesäisin teen pitkiä kävelylenkkejä ja talvella lempiharrastukseni on hiihtäminen.  Tiedän kuinka tärkeätä venytteleminen on,  useat kiinnittävät siihen kuitenkin liian vähän huomioita tai eivät venyttele ollenkaan ja kärsivät sitten  turhista jalka- ja selkävaivoista. Itse pidän pohkeeni hyvässä kunnossa  T-Standin avulla, laite on  yksinkertainen ja  helppo käyttää, voinkin sanoa, että helpommaksi venyttely tuskin tulee.

Olen suositellut T-Standin käyttöä  ohjaamilleni nuorille urheilijoille ja kaiken ikäisille liikuntaa harrastaville, jotka haluavat pitää pohkeensa joustavassa kunnossa.

 

Kaarina Koskinen, kuntoilija

Kaarina Koskinen toimii toimistosihteerinä Tampereella.

Olen harrastanut hölkkäämistä aktiivisesti, takana on 13 Pirkan Hölkkää ja 9 puolimaratonia. Nykyisin pääharrastuksenani on reipas kävely sauvojen kanssa ja ilman. Muutama vuosi sitten hölkkä- ja kävelyharrastus muuttui tuskaiseksi ja uhkasi loppua kokonaan, koska takareisien kireys haittasi venyttelystä huolimatta siinä määrin, että myös selkäni kipeytyi. Varsinkin ylämäkien nouseminen tuotti vaikeuksia. Hain apua usealta taholta, mutta vaiva ei hellittänyt.

Näin Aamulehdessä jutun T-Standista ja ajattelin heti, että tuota laitetta haluan kokeilla. Tilasin sen samana päivänä itselleni ja muutaman päivän käytön jälkeen totesin, että tämä laite on juuri se, jota tarvitsen. Parin viikon käytön jälkeen vaivat hellittivät ja nykyisin myös ylämäkien nouseminen sujuu vaivatta.

Käytän T-Standia  päivittäin kotona ja seistessäni siinä teen samalla käsijumppaliikkeitä. T-Stand on vuosien mittaan hankkimistani kuntoiluvälineistä ainoa, joka on jatkuvasti aktiivisessa käytössä. Olen myös suositellut sitä omien myönteisten kokemusteni perusteella useille kuntoilijaystävilleni ja työkavereilleni. Työpaikalleni hankitttu T-Stand toimii siellä oivana taukojumppavälineenä.

 

Jaakko Ruuskanen, opiskelija

Opiskelin viimeisen vuoden ennen kirjoituksia Scandinavian School of Brussels-koulussa Brysselissä ja pelasin RCS Brainois-seuran juniorijoukkueessa jalkapalloa.

Pohkeeni ja koko kehoni kaipaavat aina pelin jälkeen venyttelyä ja tähän T-stand on ollut todella tehokas apu.

Kun lähdin ulkomaille, yksi tärkeimmistä tavaroistani joita otin mukaan oli ehdottomasti T-Stand. Se on kevyt ja mahtui helposti matkalaukkuun.

Suosittelen T-Stand:ä kaikille urheilijoille tai itse asiassa T-Stand:n pitäisi kuulua jokaisen urheilijan vakiovarustukseen.

 

Satu Järvilehto KTM, homeopaatti, Espoo

Hankin T-Standin ystäväni suosituksesta, koska kärsin jatkuvista alaselän kivuista. Olen aina venytellyt tunnollisesti lenkin ja aerobicin jälkeen, mutta kokeiltuani ensimmäisen kerran laitetta tajusin, että pohkeet ja takareidet ovat todella jäykkiä. Seisoskelin päivittäin kolme minuuttia laitteella ja jo parin viikon päästä selkäkipu oli poissa! Laite on nerokas ja yksinkertainen. Sitä tulee käytettyä ihan ohimennen kun sijoittaa sen sopivaan paikkaan. Omani on keittiössä ja seison siinä aamulla uutisten ajan kahvikuppi kädessä!

www.satujarvilehto.com

www.satujarvilehto.com